Friday, July 28, 2017

POVERTY IN ITALY - My Native Country.
POVERTÀ IN ITALIA - Il Mio Paese Natale.

OUR COUNTRY, and the WORLD, NEED EFFECTIVE ANSWERS and SOLUTIONS FROM OUR LEADERS; NOT RHETORIC (empty words, and/or lies), NOT PERPETUAL GRIDLOCK (disagreement), BUT COOPERATION and HONEST HARD WORK, in order to ACCOMPLISH WHAT ITALY, AMERICA and the WORLD NEED! 
 Il nostro paese, e il mondo, hanno bisogno di risposte e soluzioni efficaci DAI NOSTRI LEADERs; NON della Retorica (parole vuote, e / o bugie), NON del "Gridlock PERPETUO" (disaccordo), ma un lavoro/impegno onesto e DURO di cooperazione, al fine di compiere ciò che l'ITALIA, l'America e il mondo hanno bisogno!

WE NEED EFFECTIVE leaders (their party is not important!) who have; CHARACTER, ABILITY/SKILL, and sense of RESPONSIBILITY and DUTY TO THE ITALIAN/AMERICAN VALUES OF SOCIAL JUSTICE, HARD WORK, COMPETENCE, HUMILITY (not arrogance), and RESPECT for all LEVELS OF OUR SOCIETY!  But work especially those who are at the bottom of the economic ladder; the needy, the unemployed young, the poor elders, etc., And not just for banks and multinational corporations.
Abbiamo bisogno di leaders effecienti (il loro partito non è importante!) Che hanno; CARATTERE, CAPACITÀ, il senso di responsabilità e di dovere verso i valori ITALIANI e AMERICANI, di giustizia sociale, lavoro/impegno sodo, competenza, umiltà (non l'arroganza), e il rispetto per tutti i ceti/livelli della nostra società! Ma specialmennte che lavorino per quelli che sono al fondo della scala economica: i bisognosi, i senza lavoro, i giovani, e i poveri anziani. E non le banche e le ditte multinazionali.

WE MUST ELECT ONLY THOSE PEOPLE WHO ARE HONEST, INTELLIGENT, INFORMED and COMPETENT!
 DOBBIAMO eleggere solo quelle persone che sono onesti, intelligenti, informati e competenti!

BUT WE, all citizens,  ALSO MUST DO OUR PART, our honest worker's duty! WE CAN'T JUST BLAME OUR POLITICAL LEADERS/GOVERNMENTS.
Ma anche noi, tutti i cittadini, dobbiamo fare la nostra parte, il nostro dovere di persone e lavoratori oneste! Non possiamo incolpare i nostri leaders politici e/o i nostri governi.















Facts about Hunger in the United States in 2015
45.7 million people living in poverty, in the USA (Source: http://www.feedingamerica.org/hunger-in-america/impact-of-hunger/hunger-and-poverty/hunger-and-poverty-fact-sheet.html?gclid=CO2O9Oy-79ICFQmBswodoiQBlQ)
NEL 2015 C'ERANO OLTRE 45 MILIONI DI POVERI NEGLI USA











 

No comments:

Post a Comment