Saturday, February 13, 2016

VALENTINE'S DAY. THE MANY FACES OF LOVE; Brotherly, Fatherly, Friendly, Spiritual, Romantic, Motherly,  etc.What's the truth about San Valentine? Where's our love?

 

Le 5 Teorie Sulla Piu' Grande Emozione. 
The 5 Theories on the Greatest Emotion.
Che cos'è l'amore? Questa è stata la domanda più cercata su Google nel 2012. Nel tentativo di andare a fondo alla questione una volta per tutte, il Guardian ha fatto questa domanda a scrittori nel campo della scienza, della psicoterapia, la letteratura, la religione e la filosofia, per darci una definizione, un'idea, della parola tanto ponderata.

Per il fisico
e divulgatore scientifico teorico Jim Al-Khalili: L'amore è chimica.
Biologicamente, l'amore è una potente condizione neurologica (attiviata celebrale) come la fame o la sete, ma solo più permanente. A volte si parla d'amore cieco o incondizionato, nel senso che non abbiamo alcun controllo su di esso. Ma poi, non è così sorprendente, poiché l'amore è fondamentalmente chimica. Mentre la lussuria è un desiderio temporaneo, la passione sessuale coinvolge l'aumento e il rilascio di sostanze chimiche, come il testosterone e gli estrogeni. Invece il vero amore, e' un'attaccamento, un legame, in cui il cervello produce tutta una serie di sostanze chimiche: feromoni, dopamina, noradrenalina, serotonina, ossitocina e vasopressina. Tuttavia, da un punto di vista evolutivo, l'amore può essere visto come uno strumento di sopravvivenza - un meccanismo evoluto (svilippatosi) per promuovere relazioni a lungo termine, come la mutua difesa e il sostegno che i genitori danno ai loro bambini- il che promuove sentimenti di sicurezza e protezione.

Philippa Perry, psicoterapeuta e autore di Couch Fiction: L'amore ha molte forme.
 A differenza di noi, gli antichi non misero tutte le varie emozioni sotto un'unica etichetta chiamata "amore". Invece, avevano diverse varianti, tra cui: Philia, che per loro era una profonda intimità, ma di solito non-sessuale tra amici intimi e familiari, era invece un legame profondo, come quello forgiato dai soldati mentre combattevano fianco a fianco in battaglia. Ludus descrive un affetto più giocoso trovato nello scherzo o nel flirtare, nel civettare. Pragma è l'amore maturo che si sviluppa dopo un lungo periodo di tempo tra le coppie di lungo termine e coinvolge nel praticare attivamente la buona volontà, l'impegno, il compromesso e la comprensione. Agape è un amore più generalizzato, non si tratta di esclusività, ma di un;amore per tutta l'umanità. Philautia è l'amore di sé, che non è così egoista come sembra. Come quando Aristotele fu' scoperto, e come qualsiasi psicoterapeuta vi dirà, al fine di prendersi cura degli altri è necessario essere in grado di prendersi cura di se stesso. Ultimo, e probabilmente almeno quello che provoca la maggior parte dei problemi- l'eros è la passione sessuale e il desiderio. A meno che non si trasforma in philia e/o pragma, l'eros brucerà, consumerà, sé stesso. L'amore è tutto quanto citato qui sopra. Ma forse non è realistico aspettarsi di sperimentare tutti i sei tipi con una sola persona. Questo è il motivo per cui la famiglia e la comunità sono importanti.


L'amore è un impegno appassionato di Julian Baggini, filosofo e scrittore.
La risposta resta sfuggente, in parte perché l'amore non è una cosa. Come l'amore per i genitori, i partners, i figli, il paese, il vicino di casa, per Dio e così via- tutti questi tipi hanno qualità diverse. Ognuno ha le sue varianti - ciechi, unilaterali, tragiche, costanti, volubili, ricambiati, sbagliati, e incondizionati. Nel suo meglio però, tutto l'amore è una sorta di un impegno appassionato che alimentiamo e sviluppiamo, anche se di solito arriva nella nostra vita involontariamente. Ecco perché è molto più di una sensazione potente. Senza l'impegno l'amore, è solo una mera infatuazione. E senza la passione, è pura dedizione, nient'altro che un dovere. Senza nutrimento, anche i migliori possono appassire e morire.


Jojo Moyes, due volte vincitore del romanzo romantico dell'anno: L'unità d'amore in tutte le grandi storie.
  Che l'amore è dipende da dove siete in relazione ad esso. Sicuro in esso, si può sentire come banale e necessaria come l'aria - tu esisti all'interno di esso, quasi unnoticing. Privato di esso, si può sentire come un'ossessione; tutto consuma, un dolore fisico. L'amore è il driver per tutte le grandi storie: l'amore non solo romantico, ma l'amore di un genitore per il bambino, per la famiglia, per paese. E 'il punto prima della consumazione di esso che affascina: quello che separa dall'amore, gli ostacoli che si distinguono nel suo modo. Di solito è in quei punti che l'amore è tutto.

 
Per la suora benedettina Catherine Wybourne: l'amore è gratuito ma ci lega.  
L'amore è una cosa più facilmente vissuta che definirla. Una virtù teologale, per la quale amiamo Dio sopra ogni cosa, e il prossimo come noi stessi per il bene stesso dell'amore, che sembra una cosa remota, distante, fin quando l'incontriamo incarnato, per così dire, nella vita di un altra persona- negli in atti di gentilezza, di generosità e di auto sacrificio. L'amore è l'unica cosa che non può mai fare del male a nessuno, anche se può costare caro. Il paradosso dell'amore è che è sommamente ci libera, ma ci attacca con legami più forti della morte. Esso non può essere comprato o venduto; non vi è nulla che non può affrontare; l'amore è più grande benedizione nella vita.
(Fonte/source: http://www.theguardian.com/commentisfree/2012/dec/13/what-is-love-five-theories#_=_)

 
Unlike us, the ancients did not lump all the various emotions that we label "love" under the one word. They had several variations, including:
Philia which they saw as a deep but usually non-sexual intimacy between close friends and family members or as a deep bond forged by soldiers as they fought alongside each other in battle. Ludus describes a more playful affection found in fooling around or flirting. Pragma is the mature love that develops over a long period of time between long-term couples and involves actively practising goodwill, commitment, compromise and understanding. Agape is a more generalised love, it's not about exclusivity but about love for all of humanity. Philautia is self love, which isn't as selfish as it sounds.


 
The answer remains elusive in part because love is not one thing. Love for parents, partners, children, country, neighbour, God and so on all have different qualities. Each has its variants – blind, one-sided, tragic, steadfast, fickle, reciprocated, misguided, unconditional. At its best, however, all love is a kind a passionate commitment that we nurture and develop, even though it usually arrives in our lives unbidden. That's why it is more than just a powerful feeling. Without the commitment, it is mere infatuation. Without the passion, it is mere dedication. Without nurturing, even the best can wither and die.
Julian Baggini is a philosopher and writer

The romantic novelist: 'Love drives all great stories'

Jojo
What love is depends on where you are in relation to it. Secure in it, it can feel as mundane and necessary as air – you exist within it, almost unnoticing. Deprived of it, it can feel like an obsession; all consuming, a physical pain. Love is the driver for all great stories: not just romantic love, but the love of parent for child, for family, for country. It is the point before consummation of it that fascinates: what separates you from love, the obstacles that stand in its way. It is usually at those points that love is everything.

St. Valentine, the Real Story




Flowers, candy, red hearts and romance. That's what Valentine's day is all about, right? Well, maybe not.
The origin of this holiday for the expression of love really isn't romantic at all -- at least not in the traditional sense. Father Frank O'Gara of Whitefriars Street Church in Dublin, Ireland, tells the real story of the man behind the holiday -- 
St. Valentine.
"He was a Roman Priest at a time when there was an emperor called Claudias who persecuted the church at that particular time," Father O'Gara explains. " He also had an edict that prohibited the marriage of young people. This was based on the hypothesis that unmarried soldiers fought better than married soldiers because married soldiers might be afraid of what might happen to them or their wives or families if they died."
"I think we must bear in mind that it was a very permissive society in which Valentine lived," says Father O'Gara. "Polygamy would have been much more popular than just one woman and one man living together. And yet some of them seemed to be attracted to Christian faith. But obviously the church thought that marriage was very sacred between one man and one woman for their life and that it was to be encouraged. And so it immediately presented the problem to the Christian church of what to do about this."
"The idea of encouraging them to marry within the Christian church was what Valentine was about. And he secretly married them because of the edict."
Valentine was eventually caught, imprisoned and tortured for performing marriage ceremonies against command of Emperor Claudius the second. There are legends surrounding Valentine's actions while in prison.
"One of the men who was to judge him in line with the Roman law at the time was a man called Asterius, whose daughter was blind. He was supposed to have prayed with and healed the young girl with such astonishing effect that Asterius himself became Christian as a result."
In the year 269 AD, Valentine was sentenced to a three part execution of a beating, stoning, and finally decapitation all because of his stand for Christian marriage. The story goes that the last words he wrote were in a note to Asterius' daughter. He inspired today's romantic missives by signing it, "from your Valentine."
"What Valentine means to me as a priest," explains Father O'Gara, "is that there comes a time where you have to lay your life upon the line for what you believe. And with the power of the Holy Spirit we can do that -- even to the point of death."
Valentine's martyrdom has not gone unnoticed by the general public. In fact, Whitefriars Street Church is one of three churches that claim to house the remains of Valentine. Today, many people make the pilgrimage to the church to honor the courage and memory of this Christian saint.
"Valentine has come to be known as the patron saint of lovers. Before you enter into a Christian marriage you want some sense of God in your life -- some great need of God in your life. And we know, particularly in the modern world, many people are meeting God through his Son, Jesus Christ."
"If Valentine were here today, he would say to married couples that there comes a time where you're going to have to suffer. It's not going to be easy to maintain your commitment and your vows in marriage. Don't be surprised if the 'gushing' love that you have for someone changes to something less "gushing" but maybe much more mature. And the question is, is that young person ready for that?"
"So on the day of the marriage they have to take that into context," Father O'Gara says. "Love -- human love and sexuality is wonderful, and blessed by God -- but also the shadow of the cross. That's what Valentine means to me."
(Source: http://www1.cbn.com/st-valentine-real-story)











No comments:

Post a Comment